Hidratálás – Lehet, hogy eddig rosszul csináltad?

Hidratálás – Lehet, hogy eddig rosszul csináltad?

2017 november 20

Hidratálás – Lehet, hogy eddig rosszul csináltad?

Hogyan legyél mindig hidratált? Nagyon egyszerűnek tűnik – igyál elég vizet, és akkor jól csinálod. Könnyebb mondani, mint megtenni. Mutatunk pár egyszerű tippet és trükköt, hogy könnyeden vedd a hidratálás problémáját.

A nyugati kultúrákban a hideg víz fogyasztása az elterjedt, a világ más részein inkább forró víz a norma. Bár nincs olyan hogy rossz hőmérsékletű víz, a langyos víz fogyasztása lehet az arany középút. A meleg víz fogyasztása javítja a belek működését, serkenti az immunrendszert és a legtöbb emésztési problémát orvosolja. A legjobb, ha minden étkezés előtt 10 perccel elfogyasztunk egy pohár meleg vizet – vagy M Matcha teát. :)

Tervezd be!

Talán egy kicsit túlzásnak tűnik egy vízivási- terv készítése, de garantáljuk, hogy tényleg segít! Csak ameddig megszokás nem válik, próbáld meg beütemezni, hogy mikor és mennyi vizet iszol – és tartsd be – amikor felébredsz, étkezések előtt, lefekvés előtt. A tervezés segít hogy hidratált maradj, akkor is ha épp hektikus a napod!

Több zöldség

Bár a hidratálás alapja a sima víz fogyasztása, több magas víztartalmű zöldség beépítése a napi étkezéseidbe segít hogy folyamatosan hidratált maradj. Sok gyümölcs nagyon is sok vizet tartalmaz, ráadásul így rengeteg vitaminhoz is hozzájuthatsz! A banán például 75% vizet tartalmaz, és értékes tápanyagainak köszönhetően segít felfrissülni például egy edzés után.

Figyelj a szervezeted jelzéseire

Ez alapvetőnek tűnik, de nem árt egy kis emlékeztető. Igyál ha úgy érzed szomjas vagy, de akkor is ha nem vagy szomjas de valamiért nem érzed magad túl jól. Sőt akkor is ha indokolatlanul érzed magad éhesnek, egy kis víz fogyasztása lehet a megoldás.

Keverd össze

Unod már a sima vizet? Abszolút megértjük! Ízesítsd uborkaszeletekkel, citrommal vagy mentával, vagy keverj bele egy kos matcha port. :)