15 000Ft felett ingyenes szállítás!

koffeinfüggő kávéfüggő jelei egészséges kávé alternatíva zöld kávé matcha tea

8 jel, hogy koffein függő vagy

2020 március 12

8 jel, hogy esetleg kávéfüggő vagy

Úgy érzed túlzásba estél a napi kávé mennyiséggel, de az energiaszinted mégis egyre rosszabb? Ismerős a helyzet... de van kiút. 

Íme 8 jel, amikkel ha tudsz azonosulni, ideje szakítanod a reggeli (2-3?) csésze kávéddal...

kávéfüggőség koffeinfüggőség jelei matcha tea az egészséges kávé alternatíva

1. Fejfájással ébredsz

Nem, nem a másnaposság az oka. Ezek már az elvonás tünetei, hogy a szervezeted nem bírja a reggeli koffein löket nélkül. 

2. Úgy érzed nem működsz nélküle

"No coffee, no workie" a napi mantrád és minden megbeszélésre a kávés bögrédet szorongatva érkezel? Erről beszélünk! 

3. Minden idegesít, melőtt megiszod az első adagodat 

Nem szívesen állsz szóba az emberekkel az első csésze kávéd előtt? Ez már az agyad jelzése és azt mutatja, hogy szükséged van kávéra ahhoz, hogy jól érezd magad. 

4. Lever a víz, esetleg remeg a kezed? 

Ha úgy érzed kissé reszketsz, vagy olyan "zizi" vagy, talán túl sok koffeint vittél be a szervezetedbe.

5. Délután 3-ra elfogy az összes energiád

A délutáni "kóma" nem csak mende-monda, ekkorra tényleg elfogy a kávé hatása és sokkal rosszabb állapotba kerülsz, mint ahonnan reggel indultál.  

6. Nem alszol jól

Éjjelente csak forgolódsz jobbra-balra?  Simán lehetséges, hogy a túl sok kávé a tettes! 

7. Szédülsz, izzadsz

A túl sok koffein gátolja a vér áramlását az agyban, ami szédülést okozhat. Emellett a vércukorszintedet is felboríthatja, ami szintén hirtelen jött rosszulléttel járhat.

8. Ég a gyomrod

A kávé csersav tartalma miatt hatással van a gyomorsav-termelésre, ezért a túl sok kávé, vagy az éhgyomorra elfogyasztott kávé gyakori tünete az erős gyomorégés. A túlzott savtermelés mellett másik gyakori tünet a puffadás vagy egyéb emésztési zavarok is. 

 koffeinfüggőség, kávéfüggőség, válaszd helyette a matcha teát ami egészséges kávé alternatíva

Ha a felsorolt jelenségekből többet is tapasztalsz, akkor valószínűleg itt az ideje egy kicsit visszavenni a kávé fogyasztásból és keresni valami egészségesebb alternatívát!

A hiretlen koffeinmegvonás azonban szintén súlyos tüneteket produkálhat, ezért fontos a fokozatosság. Mi lenne, ha a kávédat (vagy legalább a napi másodikat) matcha latte-ra cserélnéd? 

egészséges kávé alternatíva matcha latte zöld tea

1. Kevesebb koffein, tartósabb energia

Egy csésze matcha tea (1 gramm matcha porral készítve), körülbelül 35mg koffeint tartalmaz, amíg egy áltagos kávé 95mg-ot. Ráadásul az L-theanine miatt a koffein lassabban szabadul fel véráramban, így egy hirtelen energia löket helyett egész nap energikus, nyugodt, és összeszedett lehetsz.

2. Jobb koncentráció, kevesebb stressz

Különleges hatóanyaga az L-theanine, ami növeli a koncentrációt, az éberséget és a mentális energiát, ugyanakkor megnyugtat és ellazít, csökkenti a stresszt.

Kapcsolódó cikk: Nehezen koncentrálsz? A matcha a megoldás

 

3. Egészséges

A matcha 14-szer több antixodiánst tartalmaz mint az áfonya, ezzel erősen tartja az immunrendszert, megelőzi az öregedést és harcol a szabad gyökök ellen!

Kapcsolódó cikk: A matcha jótékony hatásai

4. Lúgosít és gyorsítja az anyagcserét

Természetes módon méregtelenít,  gyorsítja az anyagcserét valamint elősegíti a zsírsejtek lebontását is. Könnyen felszívódó rostokat tartalmaz, így hozzájárul a vércukorszint stabilizáláshoz és a megfelelő emésztéshez.

egészséges kávé alteratíva matcha latte zöld tea por

Elolvasnád mások véleményét is a matcha teáról? ITT megteheted. Vagy próbáld ki te is és tapasztald meg fantasztikus hatásait.