Matcha tea vagy kávé? Melyik a jobb neked?

Matcha tea vagy kávé? Melyik a jobb neked?

2018 január 17

A világ oda-vissza van a kávéért: egyszerűen szükségünk van a reggeli koffein adagunkra. De mi lenne ha azt mondanánk van valami, ami még a kávénál is jobban fogsz szeretni, ráadásul az egészségedre is hihetetlenül jó hatással van? 

Természetesen nem vagyunk a kávé ellen, de mondunk 5 érvet arra, hogy mi miért váltottunk a matcha teára. :)

 

1) Kevesebb koffein, több energia

A koffein eloszlatja a reggeli ködöt az agyunkban és segít elkezdeni a napot - kell a túléléshez.

A probléma? Hogy a sok koffein hirtelen pörget fel, amit általában egy erős megzuhanás követ. Ismerős az a koradélutáni kóma, amikor laposkúszásban indulsz a következő csésze kávéért? Na erről van szó!

Sőt a nagy mennyiségű koffein okozhat erős szívdobogást, remegő kezeket, vagy nyomást a fejünkben - biztosan veled is előfordult már.

A matcha teánál ezzel szemben nincs hirtelen koffein túladagolás, köszönhetően a katekinek és az L-theanin jelenlétének. Ezek az anyagok lassítják a koffein felszabadulását a véráramban, tehát egy hirtelen energia löket helyett egész nap energikus, nyugodt, és összeszedett lehetsz.

Ráadásul egy csésze matcha tea (1 gramm matcha porral készítve), mindössze 35mg koffeint tartalmaz, amíg egy áltagos kávé 95mg-ot. 

 

2) Csökkenti a stresszt

Ha már az L-theaninről beszélünk! Az L-theanine egy relaxációs, meditációs összetevő, amely alfa-hullámokat képez az agyban, ami hasonló a théta hullámokhoz, amik alvás közben keletkeznek. Azonban az alfa hullámok bizonyítottan nem okoznak álmosságot, sőt épp ellenkezőleg, mentális éberséget és koncentrációt fogsz tapasztalni!

Álomszerű, igaz?

  

3) A matchával hihetetlenül jót teszel az egészségednek minden szinten

Ezt hogy értjük? Úgy, hogy a matcha tele van olyan tápanyagokkal amik alapvetően szükségesek a szervezetünk számára. 

1 adag matcha tea 10 adag zöld tea jótékony hatásaival ér fel!

A legnagyobb természetes antioxidáns forrás! Hogy ezek mik? A szervezetünk az antioxidánsokkal harcol a szabadgyökök ellen, melyek olyan sejtkárosító atomok, melyek felelőek a rákos megbetegedések, az öregedési folyamatokért, a bőr károsodásáért és az immunrendszer gyengüléséért.   

Az ORAC (oxigéngyök-megkötő kapacitás), azt jelzi, hogy egy adott anyag milyen mértékű antioxidáns hatást mutat.

Kutatások alapján 100g kávé ORAC értéke 2780. Ezzel szemben ugyanennyi matcha ORAC értéke 137 400!

Megtalálható benne rengeteg A-vitamin, C-vitamin, magnézium, cink, szelén, illetve klorofillban gazdag, ami köztudottan segít méregteleníteni a szervezetet.

 

4) Gyorsítja az anyagcserét

A kávé csak adja a gyors anyagcsere illúzióját, de a matcha az, ami igazán jó ebben! 

A matchában található katekinek akár 30-40%-kal képesek felgyorsítani a szervezet nyugalmi metabolikus szintjét, sőt még a zsírégetést is segítik.

5) Finom!

A kávé finom - pláne ha úgy van elkészítve, ahogy szereted. Azért valljuk be, kevesen isszák csak úgy önmagában. Úgy azért meglehetősen keserű - nem sokan szeretnek bele első kortyra.

Ha összehasonlítod a ceremonial minőségű matchát egy natúr, jó minőségű kávéval: a matcha édesebb, zamatosabb, levegősebb, mint a kávé. De az is igaz, hogy úgy szeretjük meg egyre jobban az aromáját, ahogy a kávéét is megszerettük. Természetesen a matchát is mindenki kedve szerint készítheti el. Önmagában, hidegen vagy melegen, kókusz-, mandula- vagy rizstejjel, mézzel vagy más sziruppal ízesítve, vagy akár limonádéként is!

Önmagában való fogyasztáshoz ajánljuk: 

 

 

Lattékhoz, ízesített italokhoz ajánljuk: 

 

 

Csomagjaink közül választanál? Kattints IDE!

És íme a száraz tények!

Matcha tea vs kávé összehasonlítás

 

Na, kit győztünk meg?